Monday, May 10, 2010

sedikit sebanyak pasal mak...

sudah pasti-nya semua orang meraikan hari ibu dengan cara-cara mereka yang tersendiri. bagi aku hari ibu memang penting sebab tanpa mak sapa lah aku (aku panggil emak aku mak) . aku bukan tak pernah, wish-wish segala tapi jarang-jarang. sangat cheapskeat en? aku jenis yang susah nak men-vokalkan ape yang aku rasa dan apa yang fikirkan. entah... sifat semulajadi kot (tak reti nak buat sesi meluah perasaan) sebab aku rasa dan fikir benda-benda macam ni tak payah nak di-ucapkan sebab kadang-kadang boleh lahir dari hati dan perasaan lalu terzahir melalui perlakuan. itu bagi aku.

dibesarkan dalam suasana yang agak kasar, menjadi pemakin untuk aku terus bersikap tak kesah walaupun kadang-kadang aku amik kesah sebenarnya (diam-diam sudah asalkan no harm). kadang-kadang malas nak berdepan dengan realiti hidup ni yang aku rasa lagi banyak bitter than sweet. go with the flow. ape nak jadi. jadila. and at least i turnout to be orang jugak walaupun tak sehebat orang lain. (tqvm untuk itu dan segala-galanya)

so aku sangat-sangat value mak aku yang jadi backbone for our family. kalo tak ada dia aku rasa jadi apa agak-nya aku sekarang ni... she been through a hardship life for kami adik beradik. walaupun dia tak cakap tapi action lounder than words en? itu yang aku observe sepanjang aku hidup dan benda itu sedikit sebanyak jadi one of my belief. tak perlu la men-canang pada orang lain untuk mintak simpati. itu bukan simpati tu pathetic nama-nya dan kalo aku berada kat tempat dia. memang aku admit aku tak se-tabah dan tak sekuat dia.

bebel? sapa cakap dia tak pernah membebel. itu tipu ok. perempuan en? dah memang sifat semulajadi dia macam itu... nak buat macamana dengar jela anggap je halwa telinga huhu... merajuk? ni lagi satu yang tak boleh di-pisahkan. tapi esok lusa ok la. yela busuk-busuk pon anak sendiri jugak hehe...

p/s: tapi aku harap. even though aku tak men-zahirkan. mak aku paham. aku rasa mesti dia faham sebab anak dia en?

No comments:

Post a Comment