Sunday, April 4, 2010

hidup vs mati....

dia seorang yang penah ber-hidup, but now ni dia dah tak ada, pergi tak kembali lagi dan dia masih muda lagi bak kata orang baru nak merasa apa itu hidup tapi sayang baru nak merasa hidup dia dah pergi.... tapi saya tahu dia pergi sebab Allah S.W.T tu masih sayang-dia sebab itu dia pergi dulu. sesungguh-nya Allah S.W.T maha mengetahui yang terbaik untuk hamba-hambanya.

saya masih ingat lagi last word yang saya cakap pada dia, "Live Hell Live Well you choose", dan malam esok-nya saya dapat messsage meng-inform yang dia accident and tak ada lagi,
perasaan??? speechless, sangat terkejut, sedih macam tak percaya sebab baru je texting dengan dia semalam... it take 1 week jugak untuk melupakan hal sedih ini,

last sentence yang dia cakap: ok miss...sya dtg. ok...sya xkata x bes pun ur class...best what...hehe...thanx miss...gudnite...

dan... saya masih ingat sampai sekarang sebab saya masih simpan message tu....

saya cakap macam itu saya rasa hidup dia masa tu agak kucar kacir and to be frank he have attitude problems, walaupun begitu, saya rasa dia seorang yang baik walaupun dia bermasalah, saya memang agak rapat dengan dia macam adik dan kakak yang selalu menyibuk konon-konon nak bagi advice hahaha.... saya rasa tindakan saya betul...

sebab??? dari situ kita boleh dig out what actually had happen ... and it is proven ok!!! selidik punye selidik dari situ saya dapat background information about his family, friends and lover... itu yang berlaku if we put TRUST on somebody... dan bila dia dah percaya pada kita dia akan cerita ape-ape je yang dia rasa nak cerita... dan sebagai rahsia keeper kita kene pandai zip mulut kita supaya it's remain as a secret ok... dan itu yang saya lakukan.

p/s: dari Dia kita datang, kepada Dia kita kembali....

No comments:

Post a Comment