Wednesday, March 31, 2010

menyembunyikan kekuatan diri

sound silly isn't it?? but the truth there are many of us who acting like that out there... those people bukan ape... just don't want to show off, very humble person and down to earth to isn't that rite?

try to hide our potentials itu bukan sesuatu yang lemah saya rasa, sebab kadang-kadang keadaan memaksa kita melakukan hal yang sedemikian...tapi ia bukan bermakna kita kalah, iya orang mungkin nampak situasi tersebut seakan-akan kalah, tetapi sebenar-nya kita menang dalam kalah....

banyak kemungkinan yang boleh di-kait kan dengan perkara ini, e.g. the Jauhari window yang mana terdapat 4 perspective yang boleh di-hubung kaitkan, personality traits, character, nature, nurture dan banyak lagi...

tulisan ini agak menkonpiuskan, bagi orang lain tapi tidak, bagi saya sebab setiap orang memiliki pemahaman yang tersendiri dan of course the way people perceive juga berbeza, dan bila interpretation-nya ber-beza, sometime misunderstanding will occur... saya tak kisah apa yang akan berlaku pada end result-nya. sebab yang penting saya dapat tulis ape yang saya rasa walaupun cara pengolahannya banyak yang tersirat di-sebalik yang tersurat...

ianya bergantung kepada individu untuk menentukan....

P/s: bagi shuei iya dan ryuki tidak,

No comments:

Post a Comment