Thursday, March 11, 2010

unexpected event....

haila nasib..... new job to do... saya tak kesah keje-keje macam ini sebenarnya janji saya tahu ape yang saya perlu buat dan jugak saya mahir dengan-nya. hidup saya hanya berkisar di-dalam rumah dari pada dulu dan jugak sekarang, dari zaman kecik sampai zaman dah besar panjang, dari siang hingga malam. oleh itu, saya boleh di-kira sebagai otaku yang baik juga. otaku adalah sejenis orang... orang yang suke duduk di-rumah unless ade sesuatu perkara yang perlu dilakukan baru dia akan keluar rumah.... macam saya,

semua yang berlaku bersebab.... mempunyai siblings yang agak ramai menjadikan ia salah satu punca.... tapi saya tak blame sapa-sapa sebab ape yang berlaku itu mesti ada reason behind it en???

tapi bila dapat kerja-kerja macam ni saya jadi agak lemah dan lemau huhu... due to uncertainty punya problem... sebab itu saya suke berada di-dalam sanctuary saya coz everything under my control dan saya rasa senang begitu dan itu adalah my nurture, ever since i was young. so benda tu dah jadi macam culture untuk saya.... bila-bila ada perkara baru yang berubah, macam biase la as a human being ni nature kita en?? rasa resist to change, sebab benda (kebiasaan) tu dah embedded dalam diri kita so it takes time to change coz it's became part of us...

walaubagaimana pon saya akan cuba untuk mengatasi masalah itu..... change for something good wasn't that bad ok!!!

P/s: routine harian hidup saya: pergi sekolah, balik sekolah, pergi kedai untuk beli barang-barang, balik rumah. jadi masa saya banyak di-habiskan di-dalam rumah... saya tiada masa untuk bersosial dengan kawan-kawan sangat sebab itu saya boleh di-category-kan sebagai anti-soc kot. sama jugak dengan sekarang...

No comments:

Post a Comment