Sunday, March 7, 2010

lagi banyak aku baca rasa macam lagi jahil aku rasa...

iskh...iskh...iskh... jahil sungguh aku rasa, aura-aura exam ni telah menimbulkan sesuatu yang mem-babitkan internal insight pasal diri sendiri...

tajuk kat atas tu bunyi macam teruk sangat ke??? tapi itu la yang aku rasa. aku rasa
macam sangat jahil, perak pon ade "oh macam ini", "oh macam tu" "baru tahu" ermmmmmmm rupa-rupa-nya masih banyak lagi benda yang aku tak tahu... dunia ini luas en??? so bila dah luas banyak la pulak informasi-nya, yang aku rasa aku hanya tahu 20percent je kot lagi 80 percent lagi kene giat kan usaha dan yang pasti ia mungkin ia takan sampai 100 percent.

sebab???
ada benda yang tersembunyi, yang kita tak boleh dig it out only Allah know why. walaubagaimana pon aku akan terus-kan dengan tenaga yang ada pada bahagian-bahagian yang aku sepatut-nya kena ambik tahu supaya tak lag behind.

dan bila kita rasa kita tahu pasal sesuatu tu kita akan dapat power tapi bukan power dalam iklan tu tapi power of the knowledge itself. bak kata sorang manusia ni "kalo jalan awak-kan... terror"


pada masa yang sama aku terfikir perkara ini baik jugak untuk aku at least aku boleh sedar diri. tak menabik dada konon ilmu penuh di-dada. walhal, masih banyak room for improvement kalo nak ikot-kan.

p/s: sebab itu, orang cakap membaca jambatan ilmu

No comments:

Post a Comment