Thursday, February 5, 2009

B.I.A.S. kah menjadi seorang aku....

Politik di Perak, PKR, DAP, PAS ape sudah jadi???..... hal ini membuat kwn aku bersemangat ttg BN yg di war2 kan bakal memegang tampuk pemerintahan perak. sungguh bersemangat waja dia bercerita kepada aku ttg berita yg didengar di berita larut malam.

Aku seperti biasa menjadi pendengar yg "attentive" barangkali, mengganguk tanda memahami plot penceritaannye. YA, mungkin benar ape yg diceritakan dan mungkin juga TIDAK.

Jadi ianya depend kepada "audience"nya iaitu AKU (tp aku x amk 100% ape yg dkatakan, biarlah....)

Sbb aku yg "neutral" thdp politik ini yg memegang prinsip "political is dirty" makna kate xde sesebuah parti politik itu yg suci lagi murni..... semua nya ada jalan belakang yg sendiri yg hitam pekat lagi sempit.. yg open for members only not outsider and hidden for outsider- disajikan cuma dengan jalan terang lagi bersuluh ( retorik sungguh aku kali ini en???)

Ermm tp itu tu bkan pokok penceritaan yg aku maksudkan..... mcm yg kte semua maklum, setiap parti tu mewakili dgn kaum2 tertentu... kamu sendiri sdh sedia maklum bkn??????

kamu...

aku rasa kamu sdh x agak2 agaknye.... aku tahu kamu agak excited+terharu dengan berita tu... tp jgn asik nk menghentam aje (dgn mata sperti mau tersembol hahaha -jahat en aku???.

kamu bercakp pasal kaum bermata sepet(aku rasa kamu semua tau) tp kamu tau x audience kamu ini wlpon berkulit itam+coklat ada darah darah itu wlpon nipis dan x pekat???? bak kata pepatah "cubit peha kiri, peha kanan terasa"

aku tertawa kecil (seperti hati aku yg menjadi semakin kecik dan comel) dan berdiam diri. (aku tau manusia tader yg perfect, sbb aku pon mcm tu gak hehe)

aku yg lahir dari hasil percampuran

Banjar+jawa+cina???=rumpun melayu (tergolong dalam golongan melayu jgk????)

aku agak perasa orgnye, so kalo nak ckp tu jgn la aci redah je buat dlu research backgroundnye ya.....
dan tak aci bg aku tuk aku pilih salah satu sbb nanti aku akn mjd bias pd asal usul aku sendiri
JADI boleh x aku mgamalkan ESCAPISM???? (terok betoi aku ni kan)

dan yg pasti biar aku yg mengutuk kerana aku rasa aku yg ada hak untuk mengutuk..... haha jahat kan aku.....

---------------------

berdiam bkn bermakna aku setuju, tp "kerana diam itu pintar/bijaksana" kalo x takan KRU amk buat lirik lagu dme en????

tp aku kdg2 suke mjadi "observer" yg tak rasmi ini bkn ape.... tercuit hati dengan telatah sperti ini.... "makin byk manusia makin byk ragamnye" tu la "asam garam kehidupan"

But don't cha know your attitude will show your weaknessess dowh... kata2 dari seorg yg tak bertauliah jadi sila ABAIKAN...

peace no war-no hard feeling i hope...

No comments:

Post a Comment